A 4t d'ESO i 1r de Batxillerat es farà la mateixa uns des de la matèria de Cultura i Valors Ètics i els altres des de Tutoria. L'activitat consistirà a veure un video sobre la temàtica dels refugiats i després comentar-lo. Adjuntem un qüestionari per facilitar-ne el comentari.
QÜESTIONARI:
1. Situació d'origen: Destaca alguna de les situacions que s’expliquen o d’imatges que mostren la situació que està a l’origen dels refugiats.
2. La fugida de Síria: Destaca alguna de les situacions que s’expliquen o d’imatges que al procés de la fugida, des de Síria fins a Europa.
QÜESTIONARI:
1. Situació d'origen: Destaca alguna de les situacions que s’expliquen o d’imatges que mostren la situació que està a l’origen dels refugiats.
2. La fugida de Síria: Destaca alguna de les situacions que s’expliquen o d’imatges que al procés de la fugida, des de Síria fins a Europa.
3. El camp de refugiats d'Eko: On i com es va crear el camp de refugiats d’Eko?
4. Què van fer les persones d’Eko per fer més habitable el camp? Hi ha alguna de les imatges que et cridi l’atenció?
5. Música i balls al camp, quina finalitat tenen?
6. El desallotjament d’Eko i el trasllat al camp de Vasilika, les condicions dels refugiats empitjoren. Com ho viuen els refugiats?
7. Què intenten un cop estan en el nou camp?
8. Les persones refugiades i Europa: Com veuen la possibilitat d’arribar al seu destí a Europa, des del nou camp?
9. Quina diferència veuen ells entre els europeus i els seus governs?
10. Les persones refugiades i el futur: Com veuen aquests refugiats el futur?
Nota sobre el video: Aquest vídeo es va veure en l'acte de lliurament del Premi Internacional Alfons Comín que es va realitzar a l'Ajuntament de Barcelona el 16 de novembre d'enguany. Presenta les dificultats, però també els esforços i les esperances de la Comunitat d'Eko (a Grècia). Ajuda a entendre una mica més quina és la situació que viuen els refugiats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada