L'Escola Joan Pelegrí ens hem adherit a la Setmana d'Accions Educatives pel Dret a Migrar. Per aquest motiu durant la setmana del 12 al 16 de desembre realitzarem diverses activitats relacionades amb el dret a refugi.
A 1r i 2n d'ESO l'activitat es farà des de la matèria de Cultura i Valors Ètics i consistirà en la lectura d'un conte sobre la temàtica del dret a migrar. La sessió consistirà en les següents activitats, que cal fer abans, durant i després de la lectura.
A 1r i 2n d'ESO l'activitat es farà des de la matèria de Cultura i Valors Ètics i consistirà en la lectura d'un conte sobre la temàtica del dret a migrar. La sessió consistirà en les següents activitats, que cal fer abans, durant i després de la lectura.
ABANS DE LA LECTURA
1. Us proposem que mireu el vídeo de l’enllaç on es mostra com canvia la vida d’una nena a causa de la guerra. Com intentaríeu animar-la després de tot?
DURANT LA LECTURA
a) Qui parla? Expressions com grillo o estava ben despert serrant estúpidament les ales us poden ajudar a descobrir-ho.
b) Com és l’escenari que s’hi descriu? Busqueu exemples que demostrin l’estat lamentable en què es troba a la barcassa.
c) El protagonista comprèn la por de l’humà que plora desesperat. Aleshores, “grilla” encara més fort perquè també se sent atrapat per “una teranyina de blancors florescents que el mar teixeix cada vegada que pica contra el bastiment de la barca”. A què es refereix amb aquesta metàfora?
d) La barcassa es diu L’esperança. Creieu que es tracta d’una premonició o d’un desig?
e) El protagonista s’adona que els humans canvien l’estat d’ànim en funció del transcurs de les hores. Com són durant el dia? I com es comporten quan arriba la nit?
f) El final que presenta l’autora no és gaire clar. De fet, ho és el destí dels que són a la barcassa?
DESPRÉS DE LA LECTURA
1. Per grups, definiu les següents paraules relacionades amb el tema de la lectura.
2. Un cop tingueu clar el significat dels conceptes anteriors, feu-los servir per explicar el drama de les persones que intenten marxar de Síria.
3. Observeu les següents imatges i responeu les preguntes que trobareu a continuació.
4. Creieu que l’èxode de tantes persones pot tenir alguna solució possible? La resposta ciutadana dels països europeus està sent la mateixa que la dels seus dirigents?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada