dijous, 21 de març del 2024

MACROACTIVITAT 2024



XXXII Campanya Unesco


Dossier per saber-ne més


Quan ho farem?

12 Abril (ESO i CFGM:11.30h a 13.30, Batxillerat :12.30h a 14.30)

1a hora: Activitat sensibilització aula

Tots menys els de 1r Btl

1.Llegir la Carta 

2.Veure el vídeo de l'orfenat: Imatges i música orfenat (5 min)

3. Veure el vídeo de l'entrevista a l’Anna Pérez (15min). Si voleu, ensenyeu les preguntes abans per tal de poder-les comentar després.


4.Preguntes vídeo:

-De l’orfenat:

    - A quina ciutat es troba? Com és el barri?

    - Quants infants hi viuen? Com viuen?

    - Com va començar l’orfenat?

    - Com  paguen les despeses que tenen?

-De l’entrevistada Anna Pérez:

    - Per quin motiu té aquesta vinculació amb el Congo?

    - On va néixer? Com és la població que hi viu ara?

Apart de l’orfenat què ofereix més el SECAM als infants de l’orfenat i del barri?

-Del Congo:

    - Com pot ser que en un país tant ric (minerals...) hi hagi tanta pobresa i infants que viuen al carrer.

    - Creieu que al Congo l’educació i la sanitat són universals? (gratuïtes i obligatòries)

Comenta aquesta frase: “ Mira el què pots fer i no el que falta per fer”.

Altres preguntes (per aprofundir més a 4t ESO i 2n Batxillerat)

    - Per què està interessada pels tema de les migracions?

    - Per què creu que els mitjans d’informació no es fan ressò del què passa al Congo? 

    - Quina importància té explicar el que hi passa?

 


 

5.Obrir el debat a partir de les preguntes

 


1r BTL

 

1.    A la tutoria del  3 abril mirar el vídeo de l’Anna Pérez i llegir la carta (els trobareu més amunt)

 

2.    El dia 10 abril a l’hora de tutoria: Xerrada a la Sala d’actes de Saoka    (membre d’Amics de Secam)

 

3.    El dia de la Macroactivitat:

 

1a hora:

 

a) En petits grups pensar frases relacionades amb el tema de la Campanya a partir del que hem après a la xerrada i al vídeo per fer un mural a classe

b) Escriure-les a la pissarra per compartir-les amb el grup i escollir-ne dues per posar al mural gran que posarem al vestíbul.

c) A classe posarem les frases en un mural (Un DinA1 que se’ns haurà proporcionat i que penjarem a la classe).

 

 

2a hora : MACROACTIVITAT 


GRI-GRÍ

Un Gri-grí és un amulet vudú originari de l’Àfrica. Aquesta religió basa bona part del seu sistema de creences en la màgia, els fenòmens de la natura, les divinitats i els esperits amb els quals es pot entrar en contacte. Aquest talismà, doncs, ha sigut considerat històricament com un objecte màgic que protegeix el seu portador del mal i li dona bona sort. També propicia que es generi un vincle especial i molt proper entre la persona que el regala i la persona que el rep com a regal




En aquesta segona part de l’activitat, elabora el teu propi Gri-grí amb el material que et farà arribar el professor. Comptaràs amb una petxina, boles de colors i cordill


A l'enllaç hi trobaràs el tutorial de com s'elabora el Gri-grí.



Un cop tinguis el Gri-grí llest, entrega’l a la persona a qui vulguis desitjar-li sort i reforçar, així, el vostre vincle d’amistat


Mentre es fa el Gri-grí trobareu una bossa per tal de recollir l'euro i, també, el manifest amb l'espai per les signatures. Un cop ho tingueu podeu baixar-ho a consergeria.

Tot seguit hi trobareu uns enllaços de cançons per escoltar mentre es fan els Gri-grí

Olélé Moliba Makasi (cantada pels infants del SECAM)



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada